söndag 5 maj 2013

Det börjar i affären...

Jag har i många år tyckt att sallad innebär tomat, gurka och grönsallad. Därför har jag haft och har fortfarande mycket att lära när det kommer till grönsaker.

Jag ser rotfrukter som grönsaker, det kanske inte stämmer enligt vissa definitioner. 

När det ska lagas ny mat börjar det i alla fall i mitt fall i affären.

Är du den planerande typen som vill hitta recept kanske du skriver ihop en bra lista, men jag brukar ofta handla även om jag inte skrivit i ordning en sådan lista.

Något jag tycker är väldigt trevligt är att vi har en grönsaksaffär alldeles i närheten. Det har gjort att det är mycket roligare att handla grönsaker.

Idag gick vi enbart och handlade grönsaker i vår grönsaksaffär.
Att gå in i en affär för att köpa grönsaker när hela affären är fylld av dessa, gör det helt klart lättare.

Idag köpte vi en kasse fylld av grönsaker.


Helt nya grönsaker för mig är:
Majrova
Kålrabbi

Vi brukar numera ofta välja spetskål istället för vitkål eftersom spetskålen är mindre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar