tisdag 7 januari 2014

Hur får jag ett minne som en mästare?

I ett led att ta ansvar för att jag tycker det är svårt att komma ihåg siffror har jag nu kommit fram till att jag ska göra något åt saken istället för att "beklaga mig i tanken".

Jag ska träna upp mitt minne genom att göra övningar från Mattias Ribbings bok "Mästarminne".
Jag hörde talas om hans bok i samband med att jag hittade honom som en föreläsare på en Internetsite.

Vad som är spännande är att jag kommer att kunna mäta resultatet efteråt.

Jag har precis börjat läsa i boken och det finns cirka 30 övningar.
Dessa 30 övningar ska jag genomföra och min förhoppning är att det kommer bidra till stora resultat i att komma ihåg saker.

Är ni nyfikna på hur det kommer att gå?
Känner ni redan till bra minnesknep?













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar