lördag 9 juni 2012

Test att få barndomens teckningar att gå upp i rök

Igår kväll fick jag en ny idé som jag vill testa:

Jag tänker minska två tämligen fulla lådor med teckningar från barndomen genom att scanna in teckningarna. Helt tomt kommer det inte att bli då jag absolut vill spara några original, men det kommer att bli roligt att få flera av teckningarna elektroniskt lagrade.

Dessutom har jag en gammal bräda full av små mini-målningar som jag kommer att fota istället.
Här kommer ett litet smakprov på hur den ser ut.


Det kommer att bli en hel del jobb, för flera år sedan började jag att scanna in fotografier som jag enbart hade i fotoalbum, men som jag även ville ha på datorn.

En tanke är att kanske göra en liten fotobok av teckningarna sedan. Det finns många möjligheter att skapa sina egna fotoböcker, själv har jag påbörjat en för vår resa till Kenya, som bara väntar på att finjusteras och skickas till "pressarna".
Jag har då använt en sida som Japan Photo har och laddat ner ett program som jag tycker har funkat väldigt bra. http://www.japanphoto.se/cewe-fotobok/

Dock återstår att se det tryckta materialet. Jag har aldrig tidigare skapat en egen fotobok.

Det finns otroligt mycket spännande som kan göras med foton och andra bilder.

I framtiden kanske det också blir en canvas-tavla från någon bild.



5 kommentarer:

  1. Låter som en bra idé, skönt att minska på volymen av gamla saker och ändå ha dem kvar. Men samtidigt skulle jag dra mig, med tanke på hur mycket tid det krävs för att göra det bra.

    SvaraRadera
  2. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    Manpower Agency Nepal

    SvaraRadera
  3. "Awesome blog. I enjoyed reading your articles. This is truly a great read for me. I have bookmarked it and I am looking forward to reading new articles. Keep up the good work!
    Welcome to my personal website buy thc cartridges
    "

    SvaraRadera
  4. Great Blog,
    DEPENDENCIES AND HOW TO REPAIR THEM
    Alcohol, as well as drugs in modern society, are referred to as one of the most dangerous problems that can only exist. However, despite large-scale campaigns to ban them, in fact, there are individuals in society who try such harmful substances, gradually becoming dependent on them. The appearance of dependence is the most terrible consequence of the use of these substances. The brain is destroyed, cells die, health deteriorates, and a person falls down the social ladder lower and lower, however, he cannot do anything about it, because his body at the biological level itself begins to “ask” for as many of these supplements as possible, because already cannot exist without them. For more visit here Consmed

    SvaraRadera
  5. I have some info i would like to share to the readers here
    anime

    SvaraRadera