söndag 13 maj 2012

Utmaning - springa ett tävlingslopp

Vad har du för mål inom området sportande?

I lördags när det var Göteborgsvarvet kom det idén från annan person att springa ett lopp i september i år. Så nu ska jag och hon anmäla oss till det!
Det kommer inte bli  "några 21 km", men väl betydligt längre än jag sprungit på flera år.

Det är flera år nu sedan jag sprang och jag minns inte om jag ens har sprungit ett "riktigt tävlingslopp".

Eftersom jag inte är i särskild bra löpar-form vet jag att jag måste börja från grunden och stärka min kropp så att jag inte ska få ont om jag springer.

Det är verkligen en utmaning och det är ytterligare en möjlighet att se hur det funkar att sätta upp ett mål och att jobba mot det!

Förr var jag väldigt tävlingsinriktad när det gällde idrott, ofta pga jag tävlade i sporten jag utövade. Därför tror jag att det kan vara en smart idé att ställa upp i ett lopp och därmed få ett NYTT mål.

När vinden blåser och regnet smattrar kanske jag kan se bilden av mig själv springande loppet i september och få en morot till att ge mig ut på en löprunda!

Ni mer löpar-vana, har ni några bra tips för att få igång löpar-musklerna?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar