måndag 7 maj 2012

Reflektioner efter en vecka utan TV-tittande


Efter en vecka utan TV-tittande har jag blivit lite mer medveten om mina TV-vanor och vad TV-tittandet spelar för roll i mitt liv.

När jag är full av energi är det lätt att göra andra saker än att titta på TV.
När jag däremot känner för att ta det lugnt är det svårare.
Jag tycker helt enkelt att det är väldigt avkopplande att titta på TV.

Men, det var väldigt nyttigt att verkligen INTE bara göra något jag ALLTID gör, utan stanna upp och tänka ut något annat.
Det är väl ganska likt andra saker som bara går på automatik, dvs. att det rullar på av bara farten.


Att vara utan något som är väldigt givet i ens vardag är intressant och ger lite nya intryck!

Så, nu har jag fått prova och sett att det helt klart GÅR att vara utan TV en vecka även utan att jag är på semester.

Mina favoriter till avkopplande aktiviteter (som också känns hyfsat enkla) istället för att kolla på TV är:
- Njuta av ett bad i badkaret
- Läsa en bra bok
- Gå på en lugn promenad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar