onsdag 9 maj 2012

Test att göra pizzadeg med dinkel och bullbak på vardagskväll

Ikväll har jag testat något nytt - att göra pizzadeg på fullkornsdinkel och dessutom baka bullar nästan på samma gång.

Normalt sett brukar jag tycka att en vardagskväll inte är en lämplig kväll att baka. Men testet att INTE kolla på TV förra veckan gav mig nog lite inspiration. Jag insåg att om jag VILL ta mig tid att greja med mat och bak på en vardagskväll och se det som en aktivitet, så kan jag lägga min tid på det, istället för något annat.

Mmmm... bullar!


Bullarna blev väldigt goda! 

Att göra dinkel-pizza-deg var ganska lätt. Det var enbart 20 minuter jäsning + 10 minuter i ugnen. Så det ska jag nog prova igen. Jag gjorde dubbel sats vilket gjorde att jag nu har flera måltider.


Jag gillar att både bullar och pizza passar bra att frysa in! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar