lördag 10 augusti 2013

Test av agility för hundar

Tror tanken på att gå på agility för hundar väcktes någon gång när jag satt och tittade på Lilla Sportspegeln på TV och de visade ett inslag från en agility-tävling.
Sedan dess har det gått många år, tanken har dykt upp igen, men det har inte blivit av.

Men, så dök den upp, chansen att följa med och titta på en tävling där kompisar skulle ställa upp.

Min pojkvän och jag åkte dit tillsammans med barnbarnet på sju år. Hon blev förtjust i idén att åka och titta på agility, så det var en bra aktivitet för henne också.


Vi åkte till Kungälvs brukshundsklubb (i Göteborgstrakten), vilket passade oss som bor i Göteborg.

Vädret var lite opålitligt och det visade sig från sin sämsta sida när vår kompis skulle ut på banan med sin hund. Då var det bra att vi kunde gömma oss i ett tält som de hade med sig.



Jag kände inte till att det var så vanligt att ha tält med sig på tävlingarna. Men det var fullt med tält av typen som går att stå upp i.

Det var roligt att se flera olika hundar och det blir mycket "action" med fart och fläkt.
Jag som tycker det är roligt att fotografera passade förstås på att fotografera flera hundar när de hoppade över hinder.
Lägg till bildtext




















Denna aktivitet tycker jag absolut att man kan göra även om man själv inte har hund, eller inte heller känner någon annan som har hund.

Hunden vi höll på
Dock var det väldigt trevligt att känna någon då man får möjlighet att klappa en hund eftersom man känner hunden, samt att det förstås är extra roligt att heja på den man känner.















Summa summarum:

En mycket trevlig aktivitet som nog passar många barn!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar