onsdag 28 augusti 2013

Test av fotoprogram för att skapa collage

Picmonkey.com
Min webbläsare: Google Chroome

Jag testade att skapa fyra stycken olika collage via programmet picmonkey.
Det var bara att öppna länken till programmet via webbläsaren och köra igång direkt.
- Ladda upp några bilder från din dator
- Välj layout
- Använd "Drag & Drop" för att placera bilderna i ramarna, samt spara som en fil på din dator

http://www.picmonkey.com/
Exempelbild:

Tyckte det var väldigt lätt att använda och praktiskt när det som i mitt fall är hämtning av bilder som jag har på min dator och inte på min mobil.


Instacollage
Min mobil: HTC Desire S S510e

Jag laddade hem appen Instacollage efter ett tips av en kompis som sedan tidigare använt det.
Om jag har lyckats välja mer än ett foto till ramarna hade det varit bra, men nu kraschade det så fort jag valde foto nummer två i ordningen.
Kanske inte denna app är kompatibel med min telefonmodell.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar