lördag 21 april 2012

Test av dryckesalternativ till läsk

Testar lite alternativ till läsk för att hitta något mindre sött i smaken.


Topplista:
  1. Arc-en ciel 
  2. Lancers Rosé Alkoholfri Portugal
  3. Estrella Damm Premium Quality Lager Beer på burk


Fram tills nu har jag testat följande:

Öl
  • San Miguel - Alkoholfritt - Både söt och lite smak av frukt, samt öl, burk som ser ut som att det är energi-dryck
  • Fentimans Ginger Beer, 275 ml, En väldigt annorlunda öl, med stark smak av ingefära.
    Den känns kryddig och smakar mer som en ingefärsdryck än som en öl.
    Kan tänka mig att köpa den igen, men det räcker nog att dela en öl med någon.
  • Estrella Damm Premium Quality Lager Beer på burk
    Smakade ungefär som lättöl. Kan jag tänka mig att dricka igen.
Vin
Gott
  • Arc-en-ciel 200 ml, Mousserande Rosé-vin, avalkoholiserat vin
    Detta vinet var riktigt bra! Det måste jag lägga på minnet. Mindre än 0,5 Vol % alkohol.
    Tycker det smakar nästan som ett rosévin som inte är avalkoholiserat.
    Det kan vara den mousserande delen som gör mycket!
  • Lancers Rosé Alkoholfri Portugal, 75 cl, 0,5 % vol.
    Detta var riktigt gott! Kändes bubbligt och väldigt mycket vinkänsla!
  • Sommarvin, halvtorrt fruktvin med smak av rabarber, krusbär och fläder. 0,5 % alc. vol. 750 ml, Från hjärtat av Österlen, Kiviks musteri
    - Skulle inte vilja kalla det för vin, tycker det var för lite syra för att ha karaktären av vin, däremot var det en mycket god dryck med somrig känsla i smaken som fick mig att tänka på en berså. Tycker den smakade ganska äkta och det var gott med krusbärssmaken.
Mitt emellan
  • Billabong wines, Billabong brut de alcoholised, Product of Australia, Less than 0,5 % alc/vol. Sparkling. 75 cl Vitt.
    - Detta var ganska gott, men mindre gott än Arc-en-ciel.
Mindre gott
  • Bosca Toselli, delicately sweet non alcoholic spumante
    Tillverkad och buteljerad av Bosca SpA Canelli i Costigliole d'Asti - Italien.
    Kolsyrad dryck. 75 cl.
    Söt, inte så mycket vin-känsla, inte tillräckligt bubblig i min smak - tror inte jag ska köpa denna dryck igen.
  • Isabella Spagnolo 0% alcohol
    Italienskt 37,5 cl
    Vitt, på något vis kändes den lite sliskig. Den hamnar långt ner.




Tre av sorterna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar