söndag 22 april 2012

Utmaningen Fyra veckor utan att spendera - efter 4 veckor


Det är sista dagen av utmaningen och jag vet att jag inte kommer göra av mer pengar idag, eftersom jag kommer att sitta hemma och ta det lugnt och njuta av att läsa lite om psykologi och attityd. 

4 veckor har gått och vad tycker jag:

  • Det känns skönt att utmaningen är slut, eftersom känslan blir att jag hamnar i sitsen att jag måste vrida och vända på slantarna!  Men det var å andra sidan också lite själva tanken med testet.
  • Det är ett bra sätt att få till en extra tanke innan ett köp - Behöver jag detta? Tycker jag det är värt pengarna? Kan jag göra på något annat sätt istället för att köpa detta?
  • En vidareutveckling av testet skulle kunna vara att lägga enbart en viss peng per vecka och även inkludera matpengar. Mat som är ett sådant måste gör att testet blir betydligt tuffare.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    nyfiken vad ditt nästa test kommer att bli.

    Hälsningar, Michiel

    SvaraRadera
  2. Kul att du är nyfiken! :) Jag har ännu inte bestämt mig för vad nästa grej är, men snart...

    SvaraRadera