fredag 27 april 2012

Vad gör jag om jag inte får titta på tv på en vecka?

Det är dags att kliva ur tv-soffan och testa något nytt!

Nu ska jag anta utmaningen att INTE titta på tv på en hel vecka. (webb-tv räknas också)

Utmaningen startar på måndag den 30 april och håller på i en vecka.
Detta är verkligen en utmaning för mig eftersom jag i alla år har varit ganska van vid att ha TV:n som avkopplande aktivitet eller som underhållning.

Jag kan redan tänka mig att datorn kommer bli mer använd under denna veckan, men min tanke är att jag också kan hitta andra aktiviteter för avkoppling och underhållning osv.

Jag våndas litegrann inför måndag och kommande vecka!
Nu ska vi se hur det går... 

Rapportering kommer under hand....




2 kommentarer:

  1. Hej Anette!
    Jag har varit utan TV några gånger i mitt liv. Som student hade jag helt enkelt ingen och lyssnade oerhört mycket på radio (jag var student på den tiden det inte fanns en dator i varje hem...). Nuförtiden har jag TV men ser mycket lite på den eftersom jag använder tiden till att skriva berättelser istället.
    Lycka till med utmaningen!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig träning av muskeln självkontroll. Du kommer att se att detta smittar av sig på andra områden!
    Jag skulle vilja passa på att rekommendera en bok som jag håller på och läser just nu som ger bra tips: "succeed" av Hidi Grant Halvorson

    SvaraRadera