lördag 21 april 2012

Utmaningen Fyra veckor utan att spendera efter 3 veckor


Efter ca 2 veckor:
- Ett klädesplaggs-inköp à 199 kr gjordes med avsikt att använda i kommande månad.
Utöver det handlades mat.

Kom fram till att ett möjligt alternativ kunde varit att låna ett klädesplagg, något att tänka på till nästa gång, eftersom prislappen är borttagen. Denna vecka var jag alltså klart närmare målet 100 kr. I veckan som kommer har jag fått en inbjudan till middag ute, vilket gör att det kommer bli svårt att klara sig på hundra kronor. Jag ska se hur nära jag kan komma.

Efter 3 veckor:
Denna vecka har det gått bra!

Jag har knappt handlat något förutom mat.

Inhandlade lite dryck för 100 kr som jag inte tycker räknas in i vanlig mat.


Middagen ute blev jag bjuden på! (den kan inte riktigt räknas in i matpotten, fast det var middag)

Något blir lite tydligt när jag "sätter upp gränser" som för shoppingen.

Har ni också märkt att när ni inte "får" göra något blir ni otroligt sugna på att just göra det?

Eller tvärtom, när ni måste göra något, vill ni t.o.m. städa hellre än att göra det där som måste göras?


En vecka kvar av utmaningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar