lördag 19 oktober 2013

Chokladfestival i Göteborg

Ännu en gång hade jag varit lite fundersam på om Chokladfestival var något jag ville prova.
Och jag kom denna gång fram till att det var det absolut!

Kostnaden för entré till festivalen var 140 kr. Denna gång var den på Elite Plaza Hotell på Avenyn i Göteborg, men festivalen har varit på andra platser andra år.

På Chokladfestivalen fanns framför allt choklad, vilket jag anser är bra då det kallas Chokladfestivalen.
Det fanns ändå en del utställare av annat än choklad, men det var turligt nog inte så många.

På ett antal "stationer" fick vi lov att provsmaka choklad, vilket jag tycker var trevligt. Det är ju ett bra sätt att få reda på vilka favoriter som skall köpas.

Det fanns även föreläsningar att gå på, men dessa skulle man skaffa särskild biljett för och jag föredrar personligen att inte ha tider att passa.

Vi köpte choklad av följande utställare:

  • Berzelli Choklad - finns på Berzelligatan i Göteborg
  • Bräutigams
  • Michiel Cluizel


















Jag tycker festivalen var trevlig att gå på, men den känns ändå ganska enkel och inte något jag rekommenderar starkt att du ska gå på.

Men som sagt som en trevlig aktivitet för att få se vilka olika typer av "mer finsmakar-choklad" som finns där ute.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar