tisdag 15 oktober 2013

Trött på plastlådor med orangeröda lämningar, nu testar jag matlådor i glas

Nu har jag tröttnat på matlådor i plast!
Matlådor i plast är svåra att få rena, vilket gör att de ser smutsiga ut.

Dessutom har jag hört från flera olika håll att det inte är bra att värma mat i plastförpackningar, då  det kan finnas risk att det avges ämnen från plasten. Vad som gäller kan kännas som en hel vetenskap och jag kommer nog inte fly plast totalt. Men det skadar nog inte att plastbanta lite.

Följande nya matlådor, småburkar samt glas har jag nu köpt hos http://www.laplandecostore.se:

Bild tagen med vitt underlag

Bild tagen med köksbänk som underlag















Det ska bli spännande att prova hur det funkar att ha med sig glasmatlådor till jobbet.

Ett stort plus blir när jag ska värma maten i mikron vilket jag ofta gör. Jag har inte alltid tillgång till en tallrik direkt.

Lapland Eco store ser ut att ha mycket spännande i sin webb-butik som är ekologiskt.
Gillar du ekologiskt kan jag också tipsa om mina vänners ekologiska butik "Ekogarderoben" . http://www.ekogarderoben.se/.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar