onsdag 16 oktober 2013

Test av parfotografering

I början när vi hade träffats fick jag frågan från en kompis som fotograferar mycket (och numera jobbar som fotograf delar av sin tid) om jag och min pojkvän ville vara med på en parfotografering.
Just då passade det aldrig riktigt och det blev som det ibland kan bli när man inte gör något på direkten, det tog lång tid att komma på idén igen.

Men nu i höst, närmare bestämt i oktober bokade vi en tid för att träffas.

Vi åkte till Gunnebo Slott i Mölndal som ligger beläget i en härlig miljö. Det finns både skog och sjöar nära intill och miljön runt slottet är vacker och romantisk.

Att stå modell är inte helt självklart! Min sambo och jag brukar ju inte direkt posera framför kamera eller spegel varje dag, så vi var lite osäkra på hur vi skulle hantera det hela. Bäst tycker jag att bilderna blev när inte hela vi var i fokus.
Jag märkte att en del sätt som jag höll i min sambo inte gjorde sig så snyggt på bild. Det gäller att vinklar på handleder och ben etc. ser snyggt ut.
I slutändan blev det ändå en hel del fina bilder som vi kommer ha stor glädje av och njuta av.

Varför vänta med att ta fina fotografier på oss som par? Det är jag glad att vi inte har gjort.

Vill du också bli fotograferad så kan jag rekommendera att ta kontakt med min kompis Nouna för prisuppgift och idé.

Du kan också höra av dig till mig, även om jag är mindre rutinerad!

Foto: Nouna Andersson
https://www.facebook.com/messages/nounaandersson
http://www.nounaandersson.se/

Foto: Nouna Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar