söndag 27 oktober 2013

Kan en brunch i Göteborg vara något för smaklökarna?

Brunch på Joe Farellis

Fick ett spännande förslag av en vän att gå på brunch på Joe Farellis.

Vi var därför ett gäng kvinnor som gick dit idag, passande på en söndag kl. 12.
Jag hade inte hört om Farellis brunch tidigare, men det var ett tag sedan jag var på brunch senast. Under en period blev det brunch då och då, men nu har det mest blivit andra restaurangbesök.



Hur var miljön?
När vi kom var det en lång kö ut på Avenyns trottoar. Inne på Farellis var det hektiskt och ett ganska stressigt tempo med mycket folk som inte riktigt visste hur det skulle gå till och var de skulle sitta.
Sedan fick vi vårt bord och fick beställa dryck samt gick och tog för oss av brunchen.
Enbart isvatten ingick i själva brunchen.

Vad var det för mat?
Sallad, Mozzarella och tomat, pasta, korv, äggröra, pizza, plättar, majskolvar, bröd,
och lite till.
Chokladkaka, Småkaka, och några andra mjuka kakor, grädde fanns på efterrättsmenyn.













Vad tyckte jag?
Jag tyckte bra om maten. Jag blev väldigt mätt eftersom jag ville prova det mesta.

Minus
Jag blev besviken på att inte kaffe ingick i priset för brunchen.
Om man vill hänga av sig jackan i garderoben kostar det 20 kr
Dryck ingick inte heller i priset, men det har jag tidigare varit med om att det inte ingår
Ljudvolymen är ganska hög, det är inte en avkopplande stund, även om det var trevligt

Plus
God mat!
Jag gillar Farellis som ställe, exklusive ljudvolymen

Kostnad
Kostnaden var 179 kr exkl. kall och varm dryck


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar