lördag 23 november 2013

Test att cykla med dubbdäck - kan det vara lösningen när det är halt?

Cykel

Häromdagen hämtade jag ut min cykel från en reparatör. Jag hade bett honom att byta mina däck till dubbdäck. Anledningen är att jag vill prova hur det är att cykla även vid halt väglag. Hittills har jag i princip aldrig cyklat på vintern när det är halt. Då har cykeln fått stå och jag har åkt buss.

Men nu är jag sugen på att se om det kanske trots allt finns en annan lösning än att låta cykeln stå.

Det kanske är en bra lösning att cykla med dubbdäck.

Däck

Mina dubbdäck är tydligen från Tyskland och hette något som han översatte till svala på svenska.


<- Däcket jag bytte från

Däcket jag bytte till ->
















Nu återstår det endast att utvärdera hur jag det går att cykla till jobbet med dubbdäck!
Jag återkommer med hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar