lördag 9 november 2013

Test av turkiska restaurangen Taras i Göteborg

Taras - turkisk restaurang - Södra vägen i Göteborg


Utanför entréen
Jag tror att jag första gången gick till Taras i samband med att jag köpte ett Enjoy-häfte.
Det är ganska lockande att få två huvudrätter till samma pris som ett.
Men när jag nu gick till Taras så var det säkert över ett år sedan sist åtminstone.
Jag föreslog att vi skulle gå på en familjemiddag och äta på Taras. Vi var sex personer som gick ut och åt.

Miljön: 

+ Jag gillar att de har tegelväggar som i min smak är vackra.

- Ljudvolym är ofta svårt på restaurang och det var det även här. Vi hade ganska svårt att höra varandra, vilket var lite synd.

Maten:

Lammfärsspett exklusive potatisen som kom vid sidan
Jag hade ju ätit här tidigare och då minns jag att jag brukade tycka det var väldigt gott.
Till förrätt blev det Filodegsrullader med persilja & fårostfyllning.
Och till varmrätt beställde jag lammspett!

Min mat var god! Jag insåg dock att jag nog kanske ätit denna rätt lite för många gånger för jag tyckte inte den var lika god som innan.
Och jag tror det beror på att smaken var för van.
Alla familjemedlemmar tyckte också om sin mat.


Pris:

Min rätt kostade 130 kr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar