torsdag 7 november 2013

Test av grekiska restaurangen Athena i Göteborg

Athena - grekisk restaurang - Engelbrektsgatan i Göteborg


Vid bordet - foto utan blixt
En vardagskväll gick jag ut på restaurang med några av mina härliga kollegor för att äta god mat och umgås i centrum av Göteborg.

Upptäckte till min förtjusning att vi skulle gå till en för mig ny restaurang, nämligen Athena.

Det är en grekisk restaurang och grekisk mat brukar kunna vara god. Tsatziki är ju t.ex. väldigt gott!

När jag öppnade menyn blev jag förvånad över att se att de hade tapas. Tapasen var en blandning av grekiska och spanska rätter.

Eftersom det fanns så mycket gott, valde jag tapas, liksom nästan alla de andra också.





Miljön: 

+ Jag tycker det var ganska mysigt och stilen kändes grekisk
- Det var lite svårt att höra varandra, det var inte så mycket ljuddämpning (något jag värderar ganska högt)

Maten:

Jag blev väldigt nöjd med mina tapas. Möjligtvis var min halloumi-ost lite väl flottig, men utöver det var det i mitt tycke och smak.

Minimoussaka
Tapas: Mini-Moussaka
Gambas
Tapas: Halloumiost och Gambas









Ryggbiff med kantarellsås















Pris:

Det kändes prisvärt med 30 kr per tapas

Avslutning:

Kvällen avslutades med att jag på vägen ut tappade ett örhänge lagom nerför en trappa.
Jag letade förgäves i restaurangen. Det var ett ganska stort örhänge i silver så det borde ha synts. Men, nä, det fanns inte.
Sade till en i personalen att jag skulle ringa igen för att höra om de hittat något örhänge. Väl utanför undrade min ena kollega om inte jag kunde ha tappat örhänget i min plastpåse. Inte särskilt troligt, tänkte jag, men kikade i påsen och jippie, där var örhänget.
Så jag fick gå in igen och säga till att örhänget var återfunnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar