onsdag 13 november 2013

Test av restaurang Gropen i Göteborg

Nu harjag varit på restaurang igen! Denna gång på en restaurang jag inte hade en aning om att den fanns förrän en kompis föreslog att vi skulle gå dit.

Entré till restaurang Gropen
Entré till restaurang Gropen
Det finns en dörr (som jag inte tänkt på) till vänster om entréen till Stora Teatern på Avenyn i Göteborg.


När man går in där kommer man in i en ny värld.















Miljön: 



+ Jag ger miljön toppbetyg utifrån min personliga smak.
Det var riktigt mysigt! Olika små rum med fina möbler och fint ljus.

Jag upplevde att det var lätt att samtala, men det var inte så fullt i restaurangen, så det är inte möjligt att bedöma fullt ut.

Maten:

Det var väldigt fin kvalitet på maten. Det var vacker uppläggning och gott. 
Min Pulled Pork var väldigt rökig i smaken, vilket jag gillar så därför blev jag väldigt nöjd.
Pulled pork
Pulled pork
Hjort
Hjort




Pris:


Min rätt kostade 139 kr vilket kändes prisvärt. I övrigt var rätterna dyrare, men det var ju också väldigt fin mat. Jag tycker det var väl värt pengarna.

Övrigt:
Jag tycker denna restaurangen hade "det lilla extra". Vi fick lite chips med dip samt bröd med vispat smör innan maten serverades.
Det var bra service, vi hade en väldigt trevlig person som tog beställningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar